آی آر نی نی

۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

درباره اولین وب سایت دنیا چه میدانید؟


تا حالا در باره ظهور اینترنت و شبکه آرپا نت و غیره زیاد شنیده اید، اما تا حالا شده که فکر کنید اولین وب سایت دنیا کدوم وب سایت بودش؟ و آیا هنوز این وب سایت بر روی شبکه جهانی هست یا نه ؟

مارچ سال ۱۹۸۹ موسسه CERN جاییکه آقای Tim Berners-Lee فیزیکدان پروپوزالی تهیه کرد که نشان دهد اطلاعات چقدر ساده توسط Htpertext و اینترنت میتواند منتقل شود. در سال بعد آقای Robert Cailliau به او ملحق گردید. ایده بر این اساس بود که کامپیوترهای شخصی بتوانند از طریق اینترنت به یکدیگر متطل شوند.آقای Berners-Lee شروع به نوشتن برنامه ای برای ویرایش و مرور صفحات کرد و اسم این نرم افزار را WorldWideWeb گذاشت و شاید به همین دلیل باشد که هم اکنون قبل از اسم آدرس وب سایت ۳ حرف w قبل از آن گداشته میشود. به یاد آقای Berners-Lee و اولین مرورگر ساخته شده.

Info.cern.ch آدرس اولین وب سایت و وب سرور ساخته شده است که بر روی کامپیوتر با سیستم عامل NEXT راه اندازی شده است، که آدرس کامل آن در آن زمان به این شکل بود :

http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html

متاسفانه این صفحه وچود خارجی ندارد و تنها اسکرین شاتی که از کامپیوتر وی گرفته شده بود بر روی این آدرس موجود است. قدیمی ترین صفحه وب سایتی که هم اکنون بر روی اینترنت وجود دارد که با سال ۱۹۹۲ برمیگردد را میتوانید در این آدرس مشاهده نمایید.
http://www.w3.org/History/19921103-hypertext/hypertext/WWW/TheProject.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر